søndag 13. november 2011

Søndags sysler

 Et lite livstegn fra meg........har skikkelig dårlig samvittighet for bloggingen om dagen.Men lover å komme sterkere tilbake.Har en del prosjekter på gang og da blir det lite tid til blogging.
Vi fyrer i peisen og koser oss i dag.

                                             Litt jul har begynt å snike seg inn i heimen
Mine skjønne små reinsdyr har fått plass i stuen og årets første amaryllis er på plass på kjøkken benken.
.
Her ser dere en av grunnene til dårlig blogging om dagen..Her sitter jeg så ofte jeg kan  med strikketøyet mitt,som skal bli  julegave til en liten gutt.Klarer jo ikke å legge det fra meg før jeg er ferdig.

 Og dette driver min kjære med i dag(flinke gutten min)........Vi har vært så fornøyde med teglsteinsveggen i stuen at vi bestemte oss for å gjøre det samme på soverommet.Nå fikk jeg også tatt et bilde av hvordan vi gjorde det i stuen.Bygger et lite telt rundt veggen,lager et hull i plasten til slangen og monterer en vifte i den andre enden som suger støvet ut av teltet.Fungerer kjempe greit.


                                                                      Sånn ser det ut


Planen med soverommet er at det skal bli dobbelt så stort ,Mathilde sitt rom lå vegg i vegg med våres.Så nå som hun har flyttet ned får vi et kjempe stort sove/oppholdsrom.
All panel skal vegg og veggene skal gipses.Det skal legges det samme gulvet som i første etage.Og tankene er  og forandre det helt.Vi ønsker oss veldig et mørkt lunt soverom.Så tanken er helt mørke grå vegger.......


Neste helg er det juleshopping til København og jeg gleder meg som en liten unge
Tar gjerne i mot tips på koselig shoppinggater............



14 kommentarer:

Fru Fjeldhammer sa...

Så flink du er til å strikke da, for en herlig gave!

teglstein er kult..

Ha en fin søndag!
klem

Sommerjenten sa...

Har så lyst på peis! Og den murveggen bak, Love!

Så utrolig flink du er til å strikke da! Imponert! :)

Fortsatt fin søndag!

Klem Lene

Anonym sa...

Så flott det var med de fargene på Marius mønsteret. Vi er veldig glad i marius her hos oss og har hatt gensere i flere fargevariasjoner, men den de der fargene kunne jeg ha tenkt meg :) Et tips ja :)

Ha en flott søndag :)

Hjemmekjær sa...

Den som var flink til å strikke da....
Heldig er den gutten som får det strikesettet!:)

Murveggene er knalltøffe, og bryter fint mot de lyse veggene! Me like!!

hill`s interiørblogg sa...

Hei hei...
Deilig med fyr i peisen når det er litt for mye vær ute...
For en nydelig genser du strikker.. heldig den som får den.
Ha en fin søndagskveld.
Klem fra Hill-Iren

adales verden sa...

Herlig strikketøy, blir nok en flott gave;) gleder meg til å se nysoverommet, planene høres fab ut;))

Min lille interiør og hverdags dagbok sa...

Så kjekt å høre fra deg,så koslig å lese om deg i bonytt,herlige bilder :)
Ha en koslig kveld!
-Beate-

Anonym sa...

Kjempefine fargar du strikker med :)) Hvilke garn bruker du?
Bodil

Mette sa...

Du har det så flott!
Det skiltet på soverommet er det plakat fra house doctor som du har satt på plate eller er det et skilt?Kunne godt tenke meg et sånt.

Mette

charm design sa...

Til anonym:

Det er en house docktor plakat som er festet til en plate og deretter rammet inn.
Garnet jeg bruker til Marius dressen er sisu
mvh Heidi

Anonym sa...

Hei. Når du skal til København må du gå innom interiørbutikken KIRK den ligger i Kompagnistræde 11. Det er av de flotteste interiørbutikken jeg har vært i, og jeg har vært i mange. De har utrolig mye fin julepynt. Hilsen Kjersti L :-)

charm design sa...

Til Kjersti

Tusen takk for tips,den skal jeg absolutt besøke.Gleder meg

Anette Willemine sa...

Nydelig strikketøy du holder på med. Heldige lille gutt som får den!

Mer plass høre på soverom herlig ut!

Klem,
AW

Villa Wikan sa...

Dette blir råååååå stilig! Elsker teglstein =)
Så smart å plaste inn veggen, det hadde jeg nok aldri tenkt på og støvet ned hele huset ;-)
Ha en god natt.