lørdag 23. januar 2010

Dette har jeg ventet lenge på.......

I gamle hus...........er det ALLTID manko på oppbevaring plass.Det samme gjelder også vårt hus.
På dette bilde ser dere hvordan det så ut før forandring.Her finnes det en liten dør på venstre side av veggen.Bak denne døren gjemmer det seg et stort og fint rom.

Dere kan sikkert forestille dere hvordan det var å lete etter ting inne i skapet.Her var det trangt,fullt og mørkt.Et sted hvor ski støvler,jakker,bunader,kjoler osv ble oppevart.




Voooola......................og sånn ser ut nå.Etter at to kjempe dyktige snekkere(tusen takk til Martin og Leif) har laget skapet akkurat sånn jeg ville ha det.
På inn siden har de gipset veggene og laget to fine lange sko hyller i bunnen.Og en stang skal få henge øverst i skapet.
Malte veggene og gulvet hvitt så det blir lyst og fint.Må ut på "knotte jak"for å finne de perfekte knotter.
Gleder meg til å flytte inn..................
Vi har også fått slipt gulvet på kjøkkenet denne uken,ble utrolig fornøyd med fargen.Bilde kommer senere.
Ønsker dere en riktig god helg rundt omkring i Norges land.


16 kommentarer:

yesheimen sa...

Wow, dette ble jo både praktisk og lekkert. Knottejakt ja hehe....Lykke til, det er jo sånne små detaljer som gjør susen, og vi har glede i å lete etter de helt perfekte.....knottene!
God helg fra Ann<3

Christine Louise sa...

Så lekkert. Og så fint. Litt misunnelig på all den skapplassen :P

Klem

Marias skriblerier sa...

Oi, så deilig med mer skapplass! Det fr man rett og slett aldri nok av! :D God helg!

Interiør 63º N sa...

Nå ble jeg helt misunnelig ;O)
Bor i ett gammelt hus og her er det lite med oppbevaringsplass for både det ene og det andre, så øverst på ønskelista mi står b.l.a. ett stort skap i gangen, men det har vi ikke plass til :O(
For to år siden kjøpte vi tomt for å bygge hus med store luftige rom og masse oppbevaringsplass, men hver gang vi har bestemt oss for å begynne å bygge, kommer det noen som synes vi har det sååå fint her på tomta og i dette huset, og da ombestemmer vi oss.....så vi blir vel her med lite oppbevaringsplass og små rom ;O)
Fortsatt god helg :O)

Klem Kirsti

Henriette's innfall og påfunn sa...

Herlig med ekstra oppbevaringsplass. DET mangler her i huset også!!!

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Vart kjempefint!! Og so deileg det må vere med god og ryddig plass :)
Gulvet såg kjempefint ut og, gleda meg til å sjå kjøkkenet også :)

God helg :)

Klem M ♥

Stjärnor & Champagne sa...

Mums vad fint....Älskar P.S stolarna.

Kram Anne

Troen og Haapet sa...

Så fint det ble!!
Ja, skapplass ja...det er ikke vi bortskjemte med heller!
Har et hus som ble bygget i -79..tross sine mangler på oppbevaringsplass er det største irritasjonsområde vindfanget..1x1 meter med 3 dører!!Det er tom et nytt sikringsskap der også, så det er ikke å bare å rive vegger..dessverre!Jeg får bare lukke øynene når jeg går gjennom det, for det er jo fort gjort;))
Fortsatt fin søndag i "nytt" hus ønskes deg og dine!
Klem

Anonym sa...

Ja det var blitt fint! Gøy med forandring!

Klem Kristine

ANETTESHUS.COM sa...

Såååå flott det ble!!! Skapplass får man aldri nok av!! Herlig;)

Ha en fortsatt fin søndagskveld:)

Klem
Anette:)

Anonym sa...

Utrolig fin stil du har!! :) kan du ikke lage en beskrivelse under bildene om hvor du har kjøpt de forskjellige tingene? :)

charm design sa...

Til anonym:
Det skal jeg gjerne gjøre.I dette tilfelle er skap dørene fra Ikea.Var rundt omkring i alle gardrobe butikker men fant ingen som passet.Men Ikea hadde akkurat sånne vi ville ha.Til 400 kr stk.
Takk for at du sier fra,så skal jeg huske det til neste gang.

Åpent^hus sa...

gratulere med nytt skap og mer oppbevaringsplass. heldiggris!! :) Jeg planlegger nytt samleinnlegg - denne gangen om gyngestoler! :) hihi. greit at jeg viser frem din gyngestol (med kreditering selvfølgelgi) :)

AGENT 77 sa...

så vackert, jag vill oxå ha en ghost stol..tack för att du kika in o varmt Välkommen till min webb butik jag har öppnat idag..kram E

Anonym sa...

For et nydelig hjem du har. Kan jeg spørre hvor du har kjøpt den kommoden med tre skuffer ? Og spisestuebordet ditt ? Det var bare kjempe lekkert.

charm design sa...

Til anonym.
Tusen takk ,hyggelig å høre.
Komoden har jeg kjøpt for noen år siden,men jeg hvet at de har hatt den på Albertines verden i Askim,tror den er fra house doctor.Spisestue bordet er fra Slettvold......