onsdag 1. oktober 2008

turist i vår egen hovedstad

En fantastisk tur til hovedstaden......
Vi fikk besøk av våre danske venner i helgen og en runde i Oslo var på sin plass.Hva skal vi vise frem......Når man til stadighet er i Oslo så tenker man ikke på at vi faktisk har en flott hovedstad med mye fint å se på.Det beste av alt var jo at været var nydelig og tempraturen var heller ikke så værst.Turen gikk først til Frogner,vi vandret rundt og tittet på fantastiske blomster butikker kafer og menneske liv.Og plutselig gikk det opp for oss at det var jo et nydelig bygg verk på vært eneste gjørne.Gamle erverdige bygninger.

















Deretter gikk turen til Frogner parken,eller Vigelands parken som den heter.Alle Gustav Vigelands sine verk.her ble rett å slett danskene mål løse.Parken lå der som en blomster prakt i nydelige høst farger,det var et syn.Jentene og spesiellt minste mor synes det er fasinerende med alle de nakne,lekne statuene.Det er absolutt hennes favoritt sted.





























De er jo bare flotte alle disse statuene.Du kan nesten se hva de tenker og føler.
Slottet og Holmekollen sto også på besøks listen våre denne dagen
Jeg tror at våre danske venner fikk en uforglemmelig tur til Oslo.Og kvelden ble avsluttet med fårikål og akevitt.........og det ble helt klart deres nye favoritt.De reiste lykkelige hjem på søndag med en fårikål oppskrift i lommen.....
DET ER DEEEEEEEEEEEEEEILIG Å VÆRE DANSK I NORGE





9 kommentarer:

Monicas sa...

Så koselige bilder du har tatt....koselig blogg også....ha en flott dag

Gamlå sa...

Heisann
Så koselig tur du har tatt med dine gjester på!!
Flotte bilder har du også tatt.

Det ligger noe til deg i bloggen min.

hilsen Gamlå

My home is my Castle sa...

Høres ut som en flott tur dere hadde :)
Og nydelige bilder og...

Ha en fin uke :)
Klem,Kari

Tiril sa...

Nydelige bilder fra Vigelansparken en høstdag.
Her har og tempraturen fallt mange grader, så nå er et frem med litt varmere klær, Jeg for min del har gått med bare legger frem til nå, men igår frøs jeg!!
Ha en flott dag.

Ingunn sa...

Hei og hopp!!!
Ser ut som om dere har hatt en knaill tur til Oslo. Herlige biler!!
Ang den tellern....Jeg må faktisk innrømme at jeg ikke husker hva som sto når jeg lager den. Du må nesten bare prøve deg fram. Ikke så mye hjelp i meg.!!;)Husker jeg strevde litt med å få kopiert kodene som må inn i bloggen!Fikk hjelp av mannen jeg da....

Skjønnte ikke helt hva du mente med de bosktavene mine men....???Bokstavene som vises???hmm....;)

Håper du får en strålende dag.Klem fra Ingunn

Bouvbear sa...

Så deilig å få vise frem Oslo i fint vær og med Vigelandsparken etc. Godt tips å vise frem gamle ærvedige Frogner,det har jeg ikke tenkt på..vi har stadig besøk fra våre utenlandske venner. Blir kjedelig hele tiden å vise paradegaten og Aker brygge i sentrum.Så neste gang blir det Frogner. Men Akershus Festning er et must..der liker alle seg.
Så nydelige bilder du har tatt,og nydelige jenter, med matchene farger også.
Ha en kjempefin helg!

A Seaside House sa...

Så fine bilder du viser her, synes det er så koselig med slike fine høstdager! Riktig god helg til deg:)

Anka sa...

Så ut som en koselig tur. Jeg tror mange glemmer litt hvor mye fint vi har i Oslo:) God helg.

AGENT 77 sa...

hej åh va mycket fina bilder du visar, ser att jag missat en hel del här.har inte hunnit blogga på tag jobbar sååå mycket men de bara kul..jag jobbar ju åt mig själv driver ju egen firma inredningskonsult...är det du o din dotter i trappan?så söta..trevlig helg!!

kram E