lørdag 2. april 2011

Takk for hjelpen

Tusen takk alle sammen for tilbakemeldingene på forrige innlegg.
Dere er så søte og bryr dere veldig .Jeg skal definitift oppsøke en helsekost butikk i dag og prøve ørelys.Så satser jeg på at nese.øre,hals spesialisten finner ut av det på onsdag.Jeg tror selv at det kan være krystall syken.Leste litt om det på nett i går og det stemmer ganske bra.Har også vært litt svimmel og kvalm.
Men takk for at dere bryr dere skjønne damer.

Nok om sykdom...........Noen nye såpedispensere på badet,kjøpt hos Living.Passet veldig godt inn til resten av badet.
Ønsker dere en riktig god helg med masse sol og vår stemning.

Takk til alle nye følgere som har lagt seg til,velkommen skal dere være.
Klem Heidi

15 kommentarer:

Madame Edith sa...

Vilken trevlig blogg du har :)
Kikar snart in igen!

Kram/M

Unknown sa...

Hei Heidi, så koselig å hilse på deg på lanseringen!! ,)) Herlig å treffe de bak bloggen!
For en vakker blogg du har ,)) Nydelige bilder fra badet !!
Uffda, jeg leste innlegget under og jeg håper virkelig det går over!! Forstår at du kan bli gal av sånt! God bedring ;)
Gleder meg til å følge deg videre!!
Varm vårklem fra meg,
Anki

Jannicke sa...

stakkers deg, leste nettopp forrige innlegg. Et besøk hos øre/nese/hals spesialist vil nok være lurt - godt du klarte å å få deg en rask time. Ønsker deg masse god bedring - blir spennende å høre om slikt ørelys hjelper deg. Klem J.

Landcharm sa...

Takk for sist! Håper det ikke ble atl for strevsom hjemtur. Kos deg i helgen.

Anonym sa...

Håper virkelig du finner ut av dette... Kjedelig å gå sånn! Håper du oppdaterer oss på om du kjenner effekt av ørelysene, og hva øre-nese-hals-spesialisten sier. Sikkert flere som sliter med det samme, som dra nytte av dine erfaringer. Har selv konstante dotter i ørene, som kom da jeg gikk på barneskolen. Har visstnok "trange kanaler" fra ørene. Ubehagelig det også, selv om jeg har blitt vant til det... Kan innimellom slite med å høre hva som blir sagt dersom det er lavt volum eller mange som snakker samtidig. Du har det nok betydelig verre! Ønsker deg lykke, lykke til - håper du blir kvitt dette!!

Anniche ♥ Annas Rom sa...

Masse fint hos deg som alltid !!
Håper virkelig dette gir seg snart - må jo være helt til å bli gal av ja .
Jeg husker jeg fikk en silikonbit på øret engang ( etter en ørepropp)
Den satt i i nesten en uke - og da var jeg NESTEN gal ..helt grusomt .

God bedring , klem A

Anonym sa...

Hei.

Jeg leste innlegget under, og skjønner godt at du holder på å bli sprø - kraftig øresus er ikke godt.
Ved krystallsyken bruker svimmelhet (som å være ombord på en båt i voldsom sjøgang) å være det mest fremtredende symptomet, oppstår ved dreining av hodet, bevegelse etc., så det eneste som hjelper der og da er å ligge helt stille.
Om det skulle væe det du har, vil det være lurt å oppsøke en kiropraktor eller lege som har lært å "ta grep", utføre noen bevegelser/dreininger på hodet, som rett og slett får krystallene til å falle på plass. De fleste blir også
bra av seg selv, men det kan ta varierende tid. Jeg har hatt krystallsyken, men hadde ikke den grad av øresus som du nevner.
Godt du har fått time hos en ØNH-spes. Masse lykke til, og god bedring :) Inger Lise

NL sa...

Huff, håper du føler deg bedre snart Heidi.

Jeg er på inspirasjonsrunde siden vi skal helrenovere badet i det gamle huset vårt. Har du helhetsbilder fra badet ditt? Jeg likte så godt de glimtene du viser i dette innlegget.

Håper du får en fin lørdag på tross av plagene.

Klem NL

Mia, New Room Interior sa...

Nydelige bilder av et flott bad!! :-) Ha en super dag og helg! KLEM

Anette Willemine sa...

Hei, Heidi og takk for sist! Kjempekoselig å møte deg hos Zanz, du var akkurat så skjønn som jeg har fått inntrykk av gjennom bloggen! :) Vi fikk dessverre ikke pratet så mye sammen så jeg håper vi kunne finne en mulighet til å møtes?! Det hadde vært så hyggelig!
Å kjedelig å høre at du har problemer med ørene. Godt at du har fått en rask time hos spesialist. :)
Jeg kan dele med deg at mannen min fikk et akutt tilfelle av krystallsyken når vi var i USA sist. Han ble alvorlig rammet og kunne ikke bevege øynene en halv cm før han måtte kaste opp. Han kunne ikke stå på bena pga svimmelhet, han hadde høy puls, kaldsvettet og var veldig blek. Vi fikk etterhvert plassert han i bilen og kjørt til det nærmeste sykehuset. De, som vi, trodde det var et hjerteinfarkt, men så kom det en overlege som gjerne ville prøve ut noe, mens vi ventet på mange svar på prøver som var tatt. Legen forklarte hva han skulle gjøre og hvorfor. Han utførte noen helt bestemte bevegelse på hodet med presise grader og hastighet.
Hvis dette kunne være krystallsyken så ville J. bli mye bedre i løpet 10 minutter. Og heldigvis det ble han!!! Han fikk beskjed om å ta det med ro i en uke og fikk med noen medisiner dersom han fikk et lite tilbakefall. Den medisinen trengte han ikke å bruke. J. fikk beskjed om at årsaken til “krystallsyken” er å finne i det indre ørets balansesenter (vestibularisapparatet). Små ørestener (otolither) løsner fra en membran (macula) og sklir ut i en eller flere av buegangene, spesielt den bakerste.
Min svigerfar hadde Menièrs. Menièrs sykdom er karakterisert av plutselig innsettende svimmelhet oftest med samtidig kraftig øresus og følelse av tetthet/dott i øret. Anfallene kan vare fra minutter til timer. Det er sikkert flere andre forslag til hva som skyldes din tilstand, men jeg ville først og fremst ha lent meg til en øre-nese-halsspesialist før du forsøker noe alternativt. "Ører skal man ikke spøke med", sa alltid min gamle nabo, som var overlege i nettopp øre-nese-hals.
Håper inderlig du får raskt hjelp og at det er en lett sak å gjøre noe med. :) Du må fortelle meg hvordan det går.

Ha en god helg, min venn!

Klem,
AW

MissMette sa...

Hei Heidi
Huff, ikke noe gøy å plages helsemessig, håper du finner ut av det ღ …ser du har fått mange tilbakemeldinger på hva det kan være :) Nydelige såpedispensere du har, og nydelig bad også! – og lekre bilder fra soverommet ditt også... Ønsker deg en flott søndag, klem fra Mette

PS! – jeg har en GIVEAWAY hos meg... hvis du vil være med :))

Line fra huset på landet sa...

Jeg håper virkelig du finner ut av øresus, svimmelhet og kvalme! Masse god bedring.

Badet ditt er så lekkert at;) de nye såpedispenserne like så.. ;)
Som sagt.. god bedring.
Klemmer fra Line

Anonym sa...

Hei!
Tips hvis det er krystallsyken er å gå til kiropraktor :o)
Sååå nydelig bad!

Jannicke sa...

..ville bare innom igjen og si at jeg tenker på deg. Er du bedre? Klem J.

Marianne Dragon Waagan sa...

Heisann:)
Ønsker deg all mulig god bedring Heidi...og lyt det skje fort:)

Klem Marianne